View Single Post
  #103  
Old 19-02-2013, 15:09
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Toch maar eerst de uitlaat! Dat loshalen en weer monteren van m'n beun-uitlaat, bij het wisselen van de bak, doet m toch geen goed.
Vrijdagmiddag rijd ik met een gloednieuwe 60mm RVS uitlaat van turbo tot kont! Daarna halen we de bak los en kan die binnen.

Ben wel benieuwd wat 60mm tov 52mm doet toch een toename van 33% in het doorstroomoppervlak van de pijp

Van het verbruik snap ik ook niets, een keer bij gewone vlotte rijstijl had ik 1:15 (wel veel korte stukken). Had ik laatst mij een hele tank lang ongehouden, max 120 op de teller, deed ie 1:17. Best ok, maar de laatste tank heb ik flink doorgereden, de A7 van Amsterdam tot Slootdorp op 170 gezeten, flink wat 140 gereden, en wat denk je? Precies, 1:17,2! Ik snap t niet meer

Denk dat de nieuwe uitlaat wel chill is voor vermogen en verbruik, door de lage tegendruk gaat er natuurlijk ook minder vermogen zitten in het op druk houden van de turbo, ofwel de inlaatdruk wordt beter! We gaan t zien!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote