View Single Post
Old 15-02-2013, 19:20
Nedje Nedje is offline
Forum Newbee

Default Golf 2 1.6 (1991) slaat slecht aan

Beste lezers,

Na veel gegoogle ben ik het even kwijt. Ik heb sinds een half jaartje een Golf 2 uit 1991 met een 1.6 blok.

In het begin was dit werkelijk waar een voortreffelijke auto, ik was zeer aangenaam verbaasd over het rijcomfort (zeker met de leeftijd van de auto in 't achterhoofd).

Als de auto niet te lang heeft stil gestaan start en slaat deze perfect aan! Het probleem komt echter naar voren als de auto wat langer heeft stil gestaan, bijvoorbeeld de hele nacht. Hierna wil de auto vrij slecht aanslaan, vaak zelfs helemaal niet.
In eerste instanties dacht ik aan een slechte accu/dynamo dus heb ik deze doorgemeten. In rust heeft de accu iets meer als 12volt en zodra de motor wel aan te krijgen is geeft deze tussen de 13,5 en 14,2 volt aan. Voor zover ik weet zijn dit acceptabele waardes.

Uit voorzorg tóch de accu maar vervangen en ook de bougies maar even mee genomen. (voor die paar euro hoef ik 't niet te laten!)

Helaas slaat de auto nog steeds zeer slecht aan als hij wat langer heeft stil gezeten.

Er is echter 1 maar aan het hele verhaal. Met de starthulp start de auto vrijwel altijd

Ik denk nu aan
  • Bougiekabels
  • Verdelerkap en rotor
  • bobine
  • startmotor?

Nu ben ik zelf niet uiterst technisch en moet ik het vooral hebben van de goed beschreven how-to's op fora als dit. Na wat gegoogle kom ik wel uit op carberateur problemen m.b.t. dit type auto, maar voor zover ik lees zou de auto met een niet goed functionerende carb ook niet moeten aan slaan als er starthulp aan gehangen heeft.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen vervangen of waar ik het probleem zou willen zoeken? Ik wil de auto namelijk graag opknappen (en vind het leuk om er dingen bij te leren om dit te realiseren!)

een heel ander probleempje(irritatie meer)
Als ik op hogere snelheid rij hoor ik links voor een flinke suis, alsof er ergens wind langs giert. Het lijkt uit de buurt te komen van het speakertje dat links voor in het dashboard zit, is dit een bekend probleem?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Reply With Quote