View Single Post
Old 15-02-2013, 10:05
andyb andyb is offline
Forum Regular

Default batterij loopt leeg

Dit verhaal gaat over een golf 1 1100 van 1980

Ik weet nu niet of het aan dit winterweer ligt, of aan de te korte afstanden maar het lijkt er steeds op dat mijn batterij niet meer bij laadt.

Als ik dan 's morgens wil starten heb ik één kans(soms zelfs geen) om hem aan de praat te krijgen, daarna draait hij wel rond maar niet snel genoeg waarna hij steeds trager en trager draait totdat hij gewoon niet meer kan.

Ik heb de batterij gemeten in stilstand 's morgens en dan meet ik nochtans iets boven de 12V.

Nu in een filmpje zag ik dat je dynamo kan testen, dat je batterij in draaiende toestand rond de 14,50V moet zijn en als je verbruikers op zet dat er een kleine spanningsval is maar dat je daarna terug rond die 14,50V moet zitten.

Zogezegd zo gedaan:
Echter in draaiende stand haalt hij met moeite 14V, meestal ongeveer +- 13,80 of 13,90 soms pieken van 14,00 volt en bij het aan zetten van verbuirkers heb ik de indruk dat de spanning alleen maar daalt, lichtjes, maar toch dalend.

Kan dit nu te wijten zijn aan een stervende batterij of een dynamo die niet meer goed bij laadt?

Deze zomer startte de wagen ook niet en is er wel gewerkt geweest aan de visplatinees en het condensatortje aan de spanningsverdeler is ook vervangen, de bobijn zelf weet ik niet meer juist of men daar iets aan gedaan had

Bedankt aan wie meer info heeft
Reply With Quote