ik weet dat dit al een ouder topic is, maar wil vooral ook nog iets toevoegen voor als mensen dit nog teruglezen.
je hebt proffesionele spuiters en professionele spuiters... men schoonbroef had zijn golf 2 in oranje/zwart laten spuiten bij een bedrijf, ging 2weken ofzo duren en uiteindelijk was hij de auto meer dan een maand kwijt.
iets erna is er schade geweest aan die auto (ongeluk in zijn recht) waardoor die hersteld werd bij een carossier. en die heeft gevloekt.
heel die auto was gespoten met 'camionverf' (vrachtwagenverf) zoals hij dat zei. dat is verf en vernis in elkaar. dit verklaarde dus ook waarom je de overgang van de zwarte naar de oranje lak zo goed voelde. kostprijs was ook +1000€ voor te spuiten. die herspoten voorvleugel is nooit hetzelfde geweest als de rest van de auto. terwijl die er in de garage identiek uitzag, was het in volle zon een groot kleurverschil. bij winters weer was het wel weer goed...
na een jaar begon de miserie dan, de verf sprong eraf aan de deurklinken,dakgootjes... elke overgang kwam de verf eraf door slecht schuren... en dan is het professioneel.... dus laat je daarin vooral niet leiden. goedkoop is meestal duurkoop. als je die een jaar later opnieuw moet doen, kan je evengoed rollen nu.
ik heb jaar of 4 terug ook geprobeerd een donkerblauwe fiesta wit te rollen. dat werkte voor geen meter. het blauw was te donker, en het wit niet dekkend genoeg. elke keer ik erover ging kwamen er strepen blauw door.
heb uiteindelijk het pistool genomen, compressor op 8bar en de verf dik in het pistool (niet verdunt). en dan heel de auto overspoten. resultaat was goed en ik het de rest van het weekend de andere autos kunnen bewerken met thinner voor de witte verf eraf te krijgen (geloof mij, diene verf vliegt WEL 10meter verder)
wat actiefotos, waaronder ook het 'ontwitten' van de andere autos.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/.../herspuiten.htm
lak bleef na 3jaar nog steeds goed, ALLEEEN: vogelstrond onmiddelijk verwijderen. dag later verkleurd je lak eronder.
en nu 3jaar terug heb ik men dodge herverf met een borsteltje. heb deze keer bij de hubo geweest achter 3potjes metaalverf aan 8€/pot. kostprijs dus 32€ aan verf, 1€ plakband en 5€ voor 2 verfborstels (ps pak de volgende keer wel een dure, die verliezen zoveel haar niet)
deze was satijnglans geverfd. staat winter en zomer buiten en na 3jaar is de lak nog redelijk. origineel was die motorkap in hammerite geverf en daar bladerd de lak nu wel af, de rest van de auto houd goed
µhttp://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/paintjob