View Single Post
Old 10-02-2013, 09:17
ShortyEx ShortyEx is offline
Forum Newbee

Exclamation Carburator vervangen

Hoi

Na dat Piedbourg me voor de zoveelste maal kopzorgen bezorgd wil ik graag een nieuwe carbu op mijn Golfje. Ik lees echter zoveel verschillende dingen dat ik nu met een paar vragen zit.

De eerste vraag is welke ik moet kopen? Ik hoor veel over de Weber 32/34 dmtl voor 1.6 (tot 91), maar ik hoor ook hier en daar de naam Solex vallen, welk alternatief wordt hier aangeraden?

De tweede vraag is of er veel aanpassingen moeten gebeuren om die carburator er in te krijgen? Ik lees dingen over de pakking die niet past, de luchtfilter die niet past en dan maak ik me nog zorgen om die handmatige choke (is daar echt alles voor voorzien of zal ik zelf voor hendeltjes moeten zorgen?)
En als die erop staat, draait die dan ook meteen of moet die dan nog helemaal afgeregeld worden?

De derde en laatste vraag is waar ik die dingen in godsnaam kan kopen? Ik woon in regio Sint-Niklaas (Oost-Vlaanderen) en ik wil eigelijk liever niet bestellen uit Engeland. Ik denk aan winkels als Autorama in Hamme of Autovak in Kontich? Of zijn er hier mensen die ze 2dehands aan mij willen verkopen.

Dan nog even mijn excuses voor de dringend vermelding maar ik zou een antwoord moeten hebben zo snel mogelijk want vrijdagavond gaat hij binnen voor wat kleine dingetjes in orde te brengen en als dat beter door de garagist gedaan wordt (voor afregeling etc.) zou ik dat graag ineens aan hem vragen...

Alvast bedankt voor jullie feedback!!

PS.: nog even vermelden dat ik een Golf II 1.6 rabbit van 1991 (benzine) heb.
Reply With Quote