View Single Post
  #1  
Old 06-02-2013, 03:45
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default Golf Mk2 1984 TDI project

Helaas geen ruimte meer om te sleutelen en dus gaat de TDI eruit als project.
Ik heb een rijdende auto nodig.

De golf:






project topics:

http://www.volksforum.com/forum/sho...194#post1189194
http://www.volksforum.com/forum/sho...39&page=2&pp=40

Bouwjaar:1984.
Originele motor: 1.6 8v met 3 bak automaat
Km stand auto: 165.000km
Deze heeft plaatst gemaakt voor een:
1.9 TDI (AGR) uit een golf 4.
Dit is standaard een 90 pk blok, maar JD heeft hem gechipt naar 120PK.
Dit blok komt uit een schade golf en heb de ECU, cockpit, gaspedaal en contactslot welke erbij horen erbij.
Dit blok heeft ongeveer 3 ton gelopen (ik geloof rond de 320.000) maar kan er makkelijk 5 aan.
Het blok heeft een nieuwe carterpan gekregen (wegens schade), verse olie (kroon-oil) + nieuwe oliefilter. Nieuwe olieaanzuigbuis. Nieuwe multiriemspanner + kortere riem wegens ontbreken airco en stuurbekrachtiging, Nieuwe vacuumpomp, nieuwe brandstofslangen + filter.
Alles wat ik net hem genoemd met nieuwe originele bouten en klemmen.
EGR is afgedopt.
Uitlaat: Downpipe van de golf 4 gemonteerd met kat.
Na deze kat zit er tijdelijk nog een verloopje tussengestoken naar de kleinere maat pijp, maar dit is dus nog niet af.
Er is een frissere turbo op gegaan (180.000km).

De 3bak automaat heeft plaats gemaakt voor een 02A bak (GTI,G60,VR6,TDI)
Dit is een kabelgeschakelde handbak met 5 versnellingen.

Huidige staat van het project:
-Het blok hangt er in (alles met nieuwe bouten)
-De bak hangt er achter en is volledig aangesloten op de kmteller na.
-Schakelkabels uit een golf 3 gemonteerd en een GTI versnellingspook.
-Hydraulische koppeling erop gebouwd van een Passat VR6.
-Gaspedaal van de golf 4 ingebouwd.
-GTI radiateur gemonteerd.
-GTD intercooler is aangeschaft met alle (!) kappen erbij. Maar nog niet gemonteerd.
-GTI achteras gemonteerd met schijfremmen , hiervan moet nog 1 remslangetje vervangen worden, de rest is nieuw. En er moeten nog andere handremkabels gemonteerd worden.
-Koelcircuit is buiten de waterpomp, radiateur en kachelradiateur nog niet gemonteerd. De kachel is gereviseerd, dus nieuw schuim op de kleppen en alles schoon.
-G60 aandrijfassen gemonteerd.
-EBC greenstuff remblokken vóór gemonteerd.
-GTI 8v schijven (geventileerd).
-Kabelboom van een golf 4 aangeschaft en deels gemonteerd.
-Accu klemmen zijn afgeslepen want accu zou achterin komen.
Eventueel heb ik de klemmen nog wel ergens liggen om ze terug te lassen.
-Aantal stukken in de motorruimte die vies of geroest waren opgeknapt en opnieuw marsrood gespoten.




De negatieve punten.
Voor zn leeftijd is hij erg hard en netjes, maar qua lak is hij niet meteen showstaat.
enigste roestvorming: een stukje onder het linker achterraam (te zien op de foto), een klein blaasje onder de achterruit (bij de wisser).
En helemaal achteraan de linker dorpel.
Verder is de auto en zijn bodem erg hard en netjes.




Interieur:
De bekleding is volledig standaard grijs stof en heeft alleen 1 gaatje instapschade in de bestuurders stoel.
Verder zit het dashboard er momenteel niet in ivm de ombouw.
Dit dashboard heeft een chrome strip. Verder heb ik op de plaats van de radio een frampje zitten voor 3 VDO metertjes.
Wat er wel inzit zijn: een passat vr6 pedalenset met golf 4 gaspedaal (elektrisch).
Zwarte vloerbedekking.
Originele centrale vergrendeling.

De Golf heeft een tec-tuning schroefsetje waar nog geen 2 jaar mee is gereden. Deze set is gangbaar en kan erg laag.
De golf staat nu op origineel staal met zo goed als nieuwe winterbanden, maar wil deze het liefst zelf behouden. Dus ik ga op zoek naar een setje staal met zomerbanden, of je brengt zelf een set velgen mee.
De borbets op de foto passen niet qua naafgat dus worden er niet bij verkocht. tevens zijn deze nu deels ontlakt en dus niet in verkoopbare staat.

De laatste golf 2 TDI die ik op marktplaats voorbij zag komen (maar dan met golf 3 blok) werd aangeboden voor €3250,-
Dit vind ik zelf een achterlijk hoge prijs maar goed, er gaat dan ook veel tijd geld en moeite in zitten om zo'n auto te bouwen. En hij is erg zuinig snel en belastingvrij.
Gezien deze nog niet helemaal af is denk ik dat ik blij moet zijn met iets meer dan de helft van dat bedrag.
Mijn vraagprijs word €1800,-
Maar bieden staat vrij natuurlijk.

Nieuwe vraagprijs: €1450,-

En weer gezakt: €1250,-

En nog verder gezakt: €850,-

Eventueel te ruil tegen een (rijdende + APK) Mk1 diesel.
Liefst een golfje maar mag ook Jetta of Caddy zijn.
Reactie via PB of hieronder aub.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI