01-02-2013, 14:51
|
VW Addict
|
|
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
|
|
Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
volgensmij zit de brandstofpomp van dit motortype net als o.a de DX geschakeld via de laadstroom.
Als deze begin te draaien (als je de sleutel dus in start positie zet) schakelt hij het relais en begint de pomp te lopen. en slaat dus ook weer af als de dynamo stil komt te staan.
De PL motoren en de motoren o.a op digifant sturen de pomp aan dmv massa zodra je deze op contact zet en laat deze enkele sec. lopen. dit regelt de ecu en niet het relais.
Het veranderen van relais zal er dus niet voor zorgen dat je pomp gaat draaien bij inschakelen van contact.
|
Het verschilt wel degelijk welk relais je hebt, de relais met op het eind van het nummer D,H en F draaien allemaal even voor als je de sleutel op de acc stand zet, de G als het goed is niet.
En je kan ook niet met elk relais zomaar gaan rijden, nieuw typpe D versmelt in een EV zekkeringenkast, typpe H is voor een 66kw, met deze er in hapert hij met vol gas in een EV.
Dus daarom ook dit toppic om eens te kijken wel typpe brandstofpomp Relais nou bij welke moter hoort en bij welk bouwjaar en brandstof systeem.
Gr, Ramon
|