28-01-2013, 21:36
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Sep 2011
Posts: 277
|
|
4- Onderdrukslang voor rembekrachtiger
Voel aan de slang of hij ergens poreus of verduurd is. Let vooral op het rubberstuk aan de inlaatkant. Laat de motor stationair draaien en trek een beetje aan de slang op de afbeelding of spuit remmenreiniger. Gaat de motor slechter lopen, dan is de onderdrukslang lek.
Een eenvoudige test van deze onderdrukleiding is als volgt: trap het rempedaal in en start de motor. Wordt het rempedaal onder de voet verder naar beneden getrokken, dan is de onderdruk aanwezig. De onderdruk in het inlaatspruitstuk bekrachtigt dan de rem. Gaat de draaiende motor stationair slechter lopen als het rempedaal wordt ingetrapt, dan zit het lek vaak in de onderdrukslang. Eventueel kan de remcilinder zelf ook defect zijn, waardoor de onderdruk weglekt.
De terugslagklep is te testen als de slang losgenomen wordt. Aan de kant van de rembekrachtiger moet je gemakkelijk op de slang kunnen blazen, maar niet kunnen zuigen. Als dit wel kan, dan is de terugslagklep defect.
bron: http://vw-nz.freehostingcloud.com/i...id=66&Itemid=64
|