da valt wel mee, k weet graag de grenzen van de auto. en die vind je door erover te gaan.
zo had ik paar jaar terug een fiesta mk1 gevonden, eigenaar overleden. slechts 28 000km maar dat wist ik dus te laat. ik ben al een gek gaan vlammen, luchtfilter aangepast, andere ontsteking erop, andere wielen en banden en het ding haalde 145 op gps (top 130-135 max).
doordat die auto ZO weinig km's had en altijd een oude eigenaar had gehad was dit dus geen goed idee.
tegen 90km/H in 2de ineens veel gerammel en gerattel vooraan. was 2strate van huis, dus toch verder gereden. als ik stilstond knipperde het olielampje mee met het gerattel. top op het einde was nog 80km/H.
dit was het water
de olie die een vaste staat heeft aangenomen
die auto is dus 800km in mijn handen geweest en kapot...
en het overleden blok
dit was dus een auto met heel weinig km's en altijd superzuinig op geweest, had ik het geweten, had die langzaam ingereden. allereerst is die beginnen overhitten, maar de temp meter werkte niet goed en dit wist ik niet. de olie is beginnen verbranden, oliepomp heeft het begeven en de boel is dan op heel hoge toeren half vastgelopen. heb er toen een 1300 van een escort met 72pk in gelegd ipv een 1100 met 45pk (voor een kaske van 730kg is 72pk echt veel).
men hobby is sleutelen, en dat doe ik dus vollop. die fiesta had ik gratis gekregen, dus boeide niet.
van dit, echt verwaarloosd, eigenaar al 2jaar dood en de auto stond zonder achterraam onder een boom. ik breng autos tot leven, ik maak ze niet kapot (voor da sommigen hier een slecht gedacht krijgen over mij)
naar dit
als je dan weet dat ik totaal 300€ besteed heb aan deze auto, inclusief keuringsklaar maken, keuren, inschrijven,verzekeren, herspuiten en brandstofkosten