View Single Post
Old 26-01-2013, 20:28
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Dat moet zeker klaar zijn, dat had al lang klaar moeten zijn!!!!

Ik wordt daar echt pislink om, je ziet toch aan zo´n wagentje dat het niet 'zomaar een ouwe kar' is?! Je moet wel echt een extreme oetlul zijn om dan met zo'n nieuwstaat ding te gaan lopen beuken op nog meer van dezelfde!! En dan hoeft het echt niet een wagen in goede staat te zijn om toch sonde te zijn!! "Ach niet zeiken", zeggen ze dan, "Wordt die van jou weer zeldzamer". HOUD-GEWOON-JE-BEK, ze zijn al zeldzaam genoeg!!!

Laatst ook iemand die had een 76er golfje, knalgeel in LS uitvoering van de nabestaande van de eerste eigenaar in een toestand waarvan ik nog steeds droom ze te vinden gekocht voor iets van 25 piek geloof ik. Daar zat hij toen heel stoer en trots over te vertellen hoe hij het ding uit elkaar heeft gesloopt voor wat kleine waardeloze rotzooi die je bij wijze van spreken nog op straat kan vinden en de rest naar de scrapper heeft gedaan.

Hier in de buurt zit een autosloper [Den Bliek in Wintelree] die ook aan cross doet, met óf golfjes 1, óf kevers. "Want die zijn zo lekker stevig" AARRRRRRRGGGGGGGGGGGG Ik kom dan geregeld om te kijken of er nog een golfje ligt waar iets fatsoenlijks af te halen valt (meestal wel een cabriotje, want dat crosset niet handig...) en dan komt hij weer af met een verhaal over hoe hij een prachtige golf 1 gl een tijd geleden helemaal heeft plat gereden. Ik kan z'n nek op zo'n moment wel omdraaien.
Een illustratie van zijn werkwijze: blokken schroef je niet los, nee, je snijdt met een snijbrander o.i.d. de motorsteunen van de kas. De stekkertjes van de kabelboom trek je er ook niet gewoon even af, maar knip je allemaal door. Je haalt de ramen niet uit een wagen maar slaat ze er gewoon uit met een vuisthamer. Getint glas? Dat is toch geen verschil?!, zal hij antwoorden. Als een wagen verplaatst moet worden pak je hem altijd (standaard procedure) met je heftruck bij het dak zodat alle vensters al stuk zijn - mochten ze er nog in zitten - en een eventueel schuifdak volledig onbruikbaar geworden is. Om dan zeker te zijn dat je met het arme ding echt niks meer aan kunt, worden ze minimaal met drie op elkaar gestapeld, bij voorkeur de schuifdaken onderop. [Keijzer sloperij in Helmond heeft hier ook wel een handje van weg trouwens]

En dat is ook weer zo iets, die ratten lijken wel een aantrekkingskracht te hebben op de mooiste wagens. Op een of andere manier krijgen zij altijd de mooiste karren. Ik kan ze van dat arsenaal maar met veel moeite vinden, maar bij hen komen ze vanzelf naar ze toe, lijkt wel...
Reply With Quote