26-01-2013, 19:29
|
Forum Newbee
|
|
|
|
ik denk dat we hem gevonden hebben... hoewel de auto eigenlijk niet anders doet als ik de tempsensor of lambda los haal (met stil staan gas geven...., heb niet echt gereden met de sensors los)
zeker weten doe ik het niet... vanmorgen eerst wat gerommelt met stekker, en eigenlijk heeft hij niet meer zo gek gedaan.
wat ik wel nog had, was als ik het toeren tal net iets verhoogde als stationair, dan wiel het toeren tal af en toe wat omlaag, alsof er even geen brandstof was. (heel kort)
uiteindelijk toch weer uitgekomen bij de sensor bij de gasklep.. ik zover ik kon zien is dat enkel een nullast sensor, dus geen potmeter die de echte gasstand bij houd, maar enkel een maak/breek contact voor als je het gas los hebt.
zodra ik deze stekker los trok was het probleem weg, ik heb de open stekker hierna de 2 contacten af en toe door verbonden, en het resultaat was precies gelijk aan het probleem.. zodra ik de contact doorverbond, even geen brandstof, toerental viel even terug, en pakte weer op.
mijn vermoeden is, die sensor stuk/slecht, waardoor hij steeds denkt dat ik het gas loslaat (en dan stopt de inspuiting even) had zo geen andere tot me beschikking, en de sloop was al dicht, dus rij nu met de stekker los. geen gedoe meer gehad.
morgen moet ik heen en weer naar tiel, (80 km enkel) we zullen zien wat hij doet...
heb voor de zekerheid wel vandaag nog zoon blauwe temp sensor nieuw gehaald..
(vandaag toch ook 2x 25km gereden zonder moeilijkheden)
bedankt allemaal voor het meedenken, ben weer stuk wijzer geworden over dit motortje!
ps, de min-pool op de accu was ook heeeeeeel slecht, deze vervangen scheelde volgens mij ook al meteen wat!
|