toen ik vandaag na het tanken (op de snelweg a2) weg reed, begon de auto na ongeveer 200m in eens te bokken, hij heeft er geen last van als ie stationair staat te draaien, het is enkel met rijden, en vooral in de lagere toeren met optrekken.
als ik in zn 1 een beetje gas wil geven om weg te rijden, dan zakt hij in, en gaat hij bokken/sputteren, ik moet echt half gas geven, en dan stijgt hij zo hoog in toeren dat hij wel normaal doet, dan kan ik gewoon weg rijden.
vervolgens in naar de 2, dan moet ik ook weer flink tussengas geven om het niet te ver terug te laten zakken.
ben echt absoluut niet bekend met vw motoren, maar het feit dat hij stationair nergens last van heeft, laat mij denken dat het wellicht in een gaskleppositiesensor zou kunnen zitten, of in een vacuum slang?
wellicht is het een bekende storing? zou een hoop gepruts morgen in de vorst voorkomen!! (ben een zomer mens
)
stomme is dat het echt 200m na het tanken is, je zou haast denken slechte benzine, maar tis gewoon pomp aan de snelweg.... had 48,5 liter getankt, hoor wel eens dat een tank bijna leeg rijden slecht is, ivm residu dat los komt en het filter zou blokkeren, maar dan zou hij toch vooral in hoge toeren last moeten hebben??