ik gebruik ook altijd die lamellenschijven om de grootste puntlassen al af te slijpen. eens ik dicht bij het metaal komt, ga ik over op een plamuurschuurmachientje. eerst met nieuwe schuurschijven op, daarna met versleten of heel fijne korrel.
ik las in ZONDER plamuur. kost wel ff tijd, maar plamuren is niet meer nodig bij mij. t hangt er wel vanaf hoeveel goesting ik die dag heb.
voorbeeldje (hier toon ik het hoogste gat in die vleugel)
het roestgat
uitgeslepen en nieuw stukje in gelast
hier al schoon geschuurd, je ziet de schuurcirkles van het schuurmachientje, hier al niet meer met zo een lamellenschijf want dit gaat te snel
daarna anti roest erop
en dan een laagje heeel dun grondverf/spuitplamuur. de laag is zo dun dat je de verflagen eronder nog kan zien.
closeup laatste foto. na gladschuren, laklaag en vernislaag zie je hier niks meer van.
stevigere constructies (bv achterwielranden) daar laag ik ongeveer 0.5mm van de lassen zitten en werk ik wel met plamuur, kwestie van de stevigheid erin te houden. bij zo een voorscherm is het absoluut niet nodig aangezien dit plaatwerk niks van stevigheid bied aan de constructie van de auto
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...ig/100_1839.jpg
bovenstaande foto schuur ik volledig de verf weg, dan eerst vertinnen (voorkomt dat er tussen de puntlassen toch nog vocht bij de plamuur zou geraken), en dan pas erna plamuur of gewoon een dikke grondlaag als het al goed vlak is
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be