Dat met die gekochte leiding werd niets.. Nu heb ik bij de "nieuwe" leiding 1 kant er af gezaagd dan deze zo op de oliebuis geschoven en met een briedje vast gemaakt.
Hier is de motor bijna op zijn plaats
Toen de motor eindelijk op zijn plaats lag heb ik alle nodige vloeistoffen toegevoegd. Daarna het grote moment: Voorverwarmen en … NIETS !!! Meermaals geprobeerd..
Heb dan de starter er uit gehaald en getest: Zo dood als een pier. Verschillende telefoontjes gepleegd op een vrijdagnamiddag. Heb verschrikkelijke prijzen te horen gekregen en heb uiteindelijk een goede gevonden in de buurt. Zaterdags gauw de starter opgehaald en gemonteerd.
Daarna maar eens een proefritje gedaan. Zag er allemaal goed uit. Savonds een grotere tour gereden via de snelweg met 100km/h en allemaal goei.
Zondagmorgend naar de bakker stel ik vast dat het olie er uit loopt. Bleek de oliefilter los te zitten??
Weer vast gedraaid, olie bijgevuld en ik kon weer naar huis (2 min rijden)
Op maandag dan naar Leo gebeld (die heeft mijn versnellingsbak gedaan) en die zei me dat ik de oliedruk maar eens moest meten. Resultaat was 7 bar. De oliepomp dan maar weer er vanonder gehaald en meegenomen naar Leo. Hij heeft toen het cilindertje er uit gehaald, alles opgeschuurd tot het weer naar behoren werkte en nu is de oliedruk 1 bar !!
Op de foto is het cilindertje er dus uit:
Jammer genoeg moest ik dan vaststellen dat de elektr. Waterpomp zo lek als een zeef was ineens.
Ook hier weer prijzen gekregen om niet goed van te worden. Toch 1 aan “normale” prijs gevonden.
Een foto van het goede stuk heb ik nog niet maar hier is alvast de oude
Sinds een goede 1,5 week rijd hij weer en nog beter dan ervoor ook !!
Toen ik nog nen dikke merci wou gaan brengen aan mijn onderdelenleverancier stond er ook iets leuks voor de deur (90er Caravelle GL, benzine, automatik und airco !!):
Vorige week nog wat T3 spullen gaan ophalen aan een heel nette prijs (waarvoor grote dank Jelle!!)
Zat een klokteller van een benzine bij maar die past, dus blijft ie lekker zitten.
Heb dan nu dagteller en klok in de bus !
Owja, aangezien ik al een heel verhaal heb met deze doka, en ze mij dit jaar (hopelijk) weer voor vele jaren plezier gaat bezorgen heb ik een toepasselijke naam gevonden:
Lucky13