Thread: accu vraag
View Single Post
  #17  
Old 23-01-2013, 20:16
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

moet ik ook even zorgen dat ik door de pasagiersdeur naar binnen ga om de motorkap open te maken; als ik de bestuurderszijde gebruik gaat bij deze wagen gelijk het voorgloei circuit aan en die schakelt pas af als de auto niet binnen een bepaalde tijd gestart wordt of de temperatuur hoog genoeg is..........
Maar voorlopig ga ik even helemaal niks doen; wagen wordt nu door de weersomstandigheden weer dagelijks gebruikt (vrouwlief naar haar werk brengen en ophalen) verder lijkt ie het ook prima te blijven doen met de "kleine" accu uit het span.
Ik denk eigelijk dat de originele accu gewoon aan zijn eindje is en de meting van de garage vertekend omdat de accu (los meegenomen) is gemeten direct na 2 dagen aan een lader gehangen te hebben.
Ik laat die accu nog even een weekje staan en dan meet ik 'm zelf ook even; ik heb gezien hoe het controle apparaat werkt en dat kan ik in mijn eigen werkplaats prima simuleren met een nulmeting, dan even een grootverbruiker aansluiten en dan direct daarna weer meten.
In de garage werd 12 ruim gemeten, dan tijdens de startsimulatie 9 en direct daarna lootp de spanning binnen 1 a 2 seconden terug naar de 12 ruim; dat noemen ze dus een prima accu............
Ik kan zelf de spanning meten, dan even een startmotor laten draaien (heb er nog 1 van 700watt op de plank liggen van mijn 500cc Guzzi) tijdens het draaien meten, en kijken hoe snel de accu weer op een normaal voltage zit.
Reply With Quote