View Single Post
  #6  
Old 21-01-2013, 20:39
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Toen ik mijn golf2 gtd kocht was hij volledig origineel. Nadat ik er 10 000 km mee gebold had wou ik hem iets sneller, origineel was zijn top op gps 165 km/u.(verschillende keren getest). Toen heb ik er een intercooler tussen gezet van een renault espace dit past zeer goed in een golf 2 en is zeer groot ( groter dan de welbekende mercedes sprinter intercooler). De motor heeft dus nog altijd de originele garrett t3 turbo die opspoelt bij 3000 toeren, dit was zo zonder intercooler en is nog altijd zo met intercooler 0,0 verschil van vroeger of later naar mijn ervaring. Verschil was wel dat ie nu plots 175 km/u liep (ook op gps) en veeel beter optrekt, vooral in de lage toeren is er een groot verschil. Sinds er intercooler inzit slipt de koppeling ook bij volgas optrekken dat deed ie vroeger niet, dit komt natuurlijk doordat ze op is maar toch de motor trekt veel beter met intercooler zonder dat ik nog maar iets aan de pomp gedaan had. Toen heb ik de roetstop een kwartslag ingedraaid en het resultaat is dat hij merkelijk beter optrekt maar de topsnelheid is wel gebleven. Verder is het aangeraden om een EGT meter te plaatsen, en een externe oliekoeler is ook geen overbodige luxe.
Hoop dat je er wat aan hebt
Reply With Quote