Thread: accu vraag
View Single Post
  #7  
Old 17-01-2013, 19:05
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

allemaal bedankt voor de tips; ik denk dat de accu gewoon aan zijn eindje is; grappige is alleen dat ik vanmiddag gewoon voor de fun even de accu van de motor erin heb gehangen en daarmee start de golf zonder gezeur; laat die accu er even overnacht instaan als ie dan morgen nog steeds start weet ik in ieder geval dat ik die accu ondanks de lagere capaciteit (slechts 55aH) als reserve kan gebruiken, de accu van de golf heeft het na de laatste keer laden een week of 5 gehouden. dan laad ik 'm gewoon iedere maand even door en gebruik tijdens het laden de reserve. kan ik op m'n gemak gaan sparen voor een andere accu.

en over die flinke rit? wat noemen jullie een flinke rit; zaterdag heb ik omdat de wagen haast niet starte een km of 120 gereden voor ik 'm weer stilzette; maar toch was er afgelopen woensdag niemand thuis.

dat van die accupolen loskoppelen dat weet ik niet; want volgens mij slaat de stopklep van de dieselpomp dicht als de stroom uitvalt.
bij de motor kun je de werking van de dynamo op 2 manieren meten; op de dynamo zelf (de 3 gele draden) of over de polen van de accu bij een hoger toerental; de meting over de polen moet bij 4-5000 toeren hoger zijn als bij stationair maar mag niet boven de 14.5 volt komen, dan is je regelaar naar de vaantjes (en die is bij guzzi gelukkig niet geintergreerd in de dynamo..........)

iemand die enige uitspraak kan doen of de combinatie calcium accu en een golf uit 98 de basis van het probleem kan zijn? want ik vind 6 jaar helemaal niet zo oud; de wilco royal uit de motor is een stuk ouder en op de zelfde calcium techniek gebaseerd.

in ieder geval bedank zover
Reply With Quote