View Single Post
  #1  
Old 17-01-2013, 17:21
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default Jetta II TD ombouw

Hallo mijn naam is Niels Wolting. Ben al een tijd op dit forum om vooral veel te lezen ben eigenlijk niet erg actief. Woon tussen slagharen en hoogeveen ongeveer. Op dit moment hebben we (mijn vriendin en ik) 4 vw's:

Polo 9N3 1.2 12v
Golf MKII 1.6 carbagerunner
Golf MKI Gele Plastic Emming uitbouw golfje (Wie kent hem nog?)
Jetta II TD waarvoor dit topic.

We hebben de 85er Jetta gekocht als onafgemaakt project. Het is eigenlijk een 1.8 GL automaat.
Toen we hem kochten was de motorruimte wit gespoten en hing de 1V TD er al in met zijn 3R 4-bak. Maar omdat we nog een aantal dingen willen aanpassen gaat de motor er weer uit.

De Jetta




De Carbagerunner voor onderdelen (word gesloopt)




De motor van de runner gaat in de bingo (AEE 100 PK)






Planning:
  • Dieselpomp vervangen voor een JR pomp (ligt klaar)
  • Intercooler audi 2.0 TDI plaatsen (onderweg)
  • Grotere radiateur plaatsen
  • oliekoeler plaatsen
  • div meters plaatsen
  • Subframe vervangen
  • remmen vervangen voor geventileerd type
  • naar de RDW omkeuren
  • beetje opvoeren (meer druk

De verschillen van radiateurs




Waarom we het subframe willen vervangen:




Nou zouden we het subframe van het golfje willen pakken maar we weten niet of dit past omdat de motorsteunen achter verschillen. (zie foto's)

motorsteun Jetta




Motorsteun Golf (beetje onduidelijk)




EG oliekoeler + steun (alvast m12X1.5 in getapt voor de turbo)




Nou vragen we ons af of de EG oliekoeler genoeg capaciteit heeft (voor als de motor iets gekieteld word) en of we enkel alleen deze plaatsen of ook de warmte wisselaar laten zitten. Heeft iemand hier ideeen over?

Nog een fotootje van het vieze blok:




Groeten Niels
Reply With Quote