11-01-2013, 13:57
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Mar 2012
Posts: 265
|
|
Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Omdat met dit systeem bekent is in welke versnelling je zit, kunnen er veel verschillende dingen afgeregeld worden. Het klopt idd dat de ontsteking kortstondig onderbroken moet worden zodat er even geen kracht/koppel word overgedragen. Dit is omdat het schakelen zonder te koppelen zo veel makkelijker gaat zonder de tandwielen te vernielen omdat hier dan even geen kracht op word overgedragen. ook kan je dan gewoon je gaspedaal ingedrukt houden wat dan allemaal bij elkaar weer wat tijd scheelt. Als je bij elke keer schakelen wat tijd wint scheelt dat toch al gauw secondes per ronde.
Hier naast wil ik ook het vermogen per versnelling gaan afregelen zodat alles goed op het asfalt kan worden overgebracht. Zo kan je in de eerste versnelling wegrijden met minder vermogen en per versnelling het vermogen opbouwen omdat de 800pk met 800NM anders echt overkill is voor op het circuit.
Wat we later ook kunnen gaan uitbreiden is om de schakelpook automatisch te laten schakelen zodat je kan schakelen met hendels aan het stuur en hiermee ook het tussen-gas voor het terugschakelen automatisch laten verlopen, maar ik ben bang dat dit het rijplezier bederft en gaan we pas later mee aan de gang met in het achterhoofd dat dit wel mogelijk is.
Voor de wielophanging heb ik al wel wat ideeën, maar zal later aan bod komen. Ik wil wel veel delen zelf maken, maar ik moet rekening houden met de TUV wat zal inhouden dat deze delen ten alle tijden vervangen moeten kunnen worden voor originele, omdat hij anders niet goedgekeurd zal gaan worden.
|
Ik snap het idee, heb zelf wel eens de fuel cut ingesteld op een 350z rallyauto met sequentiële quaife bak.
Maar je zegt hier ontsteking, dat snap ik alleen niet, omdat je dan wel inspuit, maar niet verbrand. Ik ken zelf alleen het idee van de inspuiting onderbreken.
Het is wel een mooi geavanceerd programma zoals je dat beschrijft, met minder vermogen wegrijden etc, goede aankoop
|