View Single Post
Old 07-01-2013, 10:41
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

Net terug van wintersport met de 3 Passatjes! Allemaal probleemloos de tocht gemaakt!

Toch wat tegenslagen afgelopen tijd...

*De man van de bak belde, zei dat ipv 3/4/5 omwisselen alleen 4/5 gewisseld kon, prima. Alleen hij had zich vergist, het was 3&5.. Nu zit ik dus met een 3e en 4e versnelling die nagenoeg gelijk zijn...

*De nieuwe 210mm koppeling slipt, als ik in de 5 2800 toeren rijd, en ik geef volgas dan trekt ie eerst naar 3200, dan komt de snelheid mee, en dan begint ie weer te slippen. Rustiger gas kan, maar dit is niet wat ik verwachtte. De oude 190mm koppeling trok m zonder mokken door tot 180 (oude versnellingsbak). Maar deze slipt ook in de 4e versnelling, erg hinderlijk bij beetje gasgeven...

*Zaterdagavond bij het frietkot in de ardennen, terugreis van wintersport, zet een dronken vrouw haar auto bij het uitparkeren in mijn linker voorscherm. Lelijke deuk, ze heeft het cash afgekocht... Ik heb de politie niet gebeld.
Mede omdat een vorige vervaring met verzekering me te weinig opleverde om de schade te herstellen heb ik het maar zo gedaan.

Nu dus op zoek naar een manier om toch mijn 4e versnelling op de as te krijgen, en kijken waarom de koppeling meer slipt dan de oude. Toch weer een dag werk zo'n bak in- en uitbouwen...

Van het geld van de schade wil ik de uitlaat laten doen, de voorpijp rammelt tegen de bodem, en moet gewoon netter en grotere diameter dan nu!