View Single Post
Old 02-01-2013, 13:29
Tuffel Tuffel is offline
Forum Regular

Default Opgelicht via marktplaats?

Dag mannen,

Dit is misschien niet helemaal de manier, maar ik was benieuwd naar jullie meningen en of ervaringen hiermee.
Op oudjaarsdag een leuk setje 18 inch velgen op marktplaats gezien. Volgens omschrijving wat lichte schades, maar de velgen zouden niet krom zijn of trillen. Setje opgehaald, verkoper had een mooie Skoda op een schroefsetje en leek een autoliefhebber. Hij kwam betrouwbaar en eerlijk op me over en daardoor heb ik waarschijnlijk te snel de velgen gekocht. Thuis bleken twee velgen dusdanig beschadigd te zijn dat de band niet meer afsluit (zie foto's) en een velg is ook niet gebalanceerd (in de advertentie stond duidelijk dat alle velgen opnieuw gespoten en gebalanceerd waren!) Wanneer ik de verkoper bel neemt deze zijn telefoon niet op, op whatsappberichten antwoord hij met, ik heb er geen verstand van, lang leve marktplaats, ik wist het niet, ze waren bij mij goed, er kan een loodje afgevallen zijn. Iemand een idee wat mijn rechten zijn en hoe ik dit nog netjes kan oplossen?

Even wat foto's ter verduidelijking.
Dit zijn de wielen zoals ik ze kocht:

Na het controleren van alle wielen kwam bij twee velgen dit boven water:

Waar bij de eerste ook duidelijk sporen van zijn dat iemand zelf al aan het richten is gegaan:

Gaat overigens om Rudy Schenkeveld uit Alphen aan den Rijn, dit zijn zijn overige advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1199292.html

Ik had verwacht dat autoliefhebbers onder elkaar wel wat netter met elkaar om zouden gaan, maar helaas is het tegenwoordig denk ik normaal om op deze manier met elkaar om te gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties!