Afgelopen week weer het een en ander aan de mk2 gedaan
Zaterdag heb ik hem een grote beurt gegeven, wat ook wel nodig was bij het zien van de oude onderdelen. De vorige eigenaar had naar eigen zeggen de bougi's vervangen, dit klopte ook, alleen was hij cilinder 4 vergeten, daar zat een versleten en verkeerde bougi ( met maar 1 electrote i.p.v. 3 ) in, dus hier een nieuwe in gezet. Verder meteen de bougi kabels en bobine kabel vervangen. Olie + olie filter , rotor en verdeler, benzine filter uiteraard ook gedaan. Luchtfilter moet nog, maar ben er nog niet over uit of dit een k&n element of een orgineel element moet worden
Ik heb er nu een ontsteking van een mk3 op zitten, maar deze vervroegt niet. Ik heb van een mede-forumer een goedwerkende ontsteking overgenomen, die hoop ik aankomende week binnen te krijgen, en te monteren en afstellen.
Verder moet ik de pakking van het thermostaathuis vervangen, want hij lekt water waar hij tegen de kop aan zit ( komt ook bijna nooit voor
)
Vandaag ook bezig geweest met de audio en de tellerbakverlichting. De lampjes van de tellerbak vervangen. En een paar nieuwe Hertz 8.7cm speakers in het dashboard gemonteerd, en de radio die ik nog had liggen. Aankomende week krijg ik nog 2 speakers binnen die in de hoedenplank dragers passen, van caliber ( 100 watt ) , en ook nog een kleine versterker voor deze speakers
Hierbij kwam ik nog een waterlekkage tegen, want boven mijn zekeringkast was het nat. Dat kwam dus heen van de doorvoering van de kabel van de motorkapsluiting. Deze meteen met siliconenkit afgekit.
Het project vordert aardig nu. Wat er nog op de lijst staat:
- andere schroefset ( v-maxx of ta-technix, als je nog wat hebt liggen graag PB )
- nieuwe db riem, en dan meteen de 3f nokkenstok inbouwen
- her en der wat roestpuntjes aanpakken
- katvervanger
- een leuke set wielen scoren voor de zomer
Ik wens jullie allemaal vast een gezond en gelukkig 2013