Quote:
Originally Posted by Style
Ik zou hem niet af doppen maar ze samen brengen door middel van een t-stuk.
Of een Golf 4 HRC genoeg rem vermogen heeft voor je Brembo's weet ik niet.
Ik ben zelf bezig om een Golf 4 HRC en bekrachtiger in de MK1 te zetten.
Ik denk dat het aan pas werk niet meer of minder zou zijn voor een MK2
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108832
|
Let even heel goed op bij het remsysteem en hoe een originele hoofdremcilinder werkt! Een originele hoofdremcilinder heeft twee zuigers met dezelfde diameter die tegelijk elk een eigen circuit op druk kunnen brengen.
Bij een "recht" aangesloten systeem (niet kruislings aangesloten) is het afdoppen van een van de uitgangen per zuiger toch exact hetzelfde dan het samenbrengen van de leidingen, de verplaatste remvloeistof komt er door 1 leiding uit.
Bij een kruislings aangesloten systeem zou ik het al helemaal afraden. Het kruislings aansluiten is gemaak om een gedeelte van het systeem LV+RA en RV+LA te garanderen bij eventueel lek, als jij ze koppelt dan werkt dat niet meer.
Het is niet zo dat hoe groter je diameter is van je hoofdremcilinder hoe harder je kunt remmen, het gaat om de hoeveelheid verplaatste vloeistof en de verhouding in oppervlakte waarmee je drukt. Een kleine hrc geeft meer druk maar verplaatst minder vloeistof.
Dan antwoord op je vraag:
Als je remklauwen op de vooras plaatst met meer remvloeistof inhoud en meer oppervlakte van de zuigers (hetgeen ze bewerkstelligen door 4 zuigers in een remklauw te maken) dan is de verhouding tussen voor en achter verstoord en dit kun je alleen herstellen door een verschil aan te brengen tussen het remsysteem van voor en achter. Dit kan dmv een drukbegrenzer of een andere diameter voor beide zijden te gebruiken.