View Single Post
Old 29-12-2012, 14:56
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular

Default Golf 2 slaat niet aan (onsteking)

Ik zit met een vervelend probleem. Sinds 3 dagen geleden doet mijn golf mk2 (1.3 carburateur, motorcode: 2g) moeilijk. Ik wou hem 3 dagen geleden uit de garage rijden en hij viel ineens uit en was niet meer aan de praat te krijgen. Het bleek dat er geen stroom vanuit de bobine kwam. Dus ik volgende dag een nieuwe (2dehands) bobine gehaald en gemonteerd. Ging weer als een trein. Gister was ik op de autoweg aan het rijden & tegen 110 viel hij weer opeens uit. Weer niet aan de praat te krijgen. Weer hetzelfde, geen stroom vanuit de bobine. Ik heb de auto laten staan en heb mijn zus gebeld voor me te komen halen. Later op die dag wouden we hem wegslepen, ik ga in de auto zitten en probeer nog een keer te starten. Hij ging meteen aan de gang & ben gewoon de hele weg naar huis gereden?! Ik ben zelf een automonteur en heb al wat research gedaan. Veel voorkomende problemen zijn het elektrisch gedeelte van het contactslot & de Hall-gever. Ik ga nu een meettoestel in mijn auto leggen & als ik weer stil kom te vallen meet ik op de bobine of ik 12v krijg. Als dit niet het geval is is mijn contactslot kapot. Is dit wel het geval zou het aan mijn Hall-gever kunnen liggen. Heeft iemand nog ideeen hoe ik het kan testen? De golf start goed nu, geen enkel probleem..
Reply With Quote