View Single Post
Old 28-12-2012, 19:41
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore

Na geprobeerd te hebben de auto in te ruilen/ te verkopen, toch maar besloten hem te houden aangezien mijn hart toch bij de mk2 ligt, en er niemand kwam met een goed bod.

Dus zijn we weer verder gegaan met wat dingen:

De auto trilde nogal bij naar links sturen/optrekken e.d. Wiellagers bekeken, aandrijfassen bekeken, niets aan de hand. Na een aantal dagen denken, kreeg ik een helder moment. De bak is bij de vorige eigenaar vervangen voor een 5 bak, en daaraan denkend toch maar eens naar de bevestiging van de bak gekeken. De bak steun hoort met 2 bouten vast te zitten, maar 1 bout miste helemaal, en de andere zat zo los dat deze er bijna uitviel

Dus een nieuwe bout erin, en de andere aangedraaid.......probleem opgelost

Verder naar aanleiding van het stotter probleem maar eens wat fuel system cleaner in de tank gepleurt, uiteraard op een kwart tank een volle fles om het wat sterker te maken. Dit lijkt nu al ( na 50km ) vruchten af te werpen want hij start beter, loopt regelmatiger en houdt niet of nouwelijks meer in.

Morgen een grote beurt aan de auto doen, inclusief de bougikabels, zodat de ontsteking weer optimaal is.

Verder heb ik een koelwater lekkage waar het thermostaat huis tegen de kop aan zit ( hebben ze ook bijna nooit ) Dus dit even loshalen, schoonmaken en eventueel een nieuwe o ring, of als deze nog goed is wat vloeibare pakking eraan.