28-12-2012, 00:59
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Ja openboren. De meesten lijmen ze er daarna weer op zodat er geen water onder kan komen. Ze willen namelijk nogal roesten onder de lijsten.
|
He da's een goed idee! Moet ik zien dat ik de bus tec7 die ik morgen ga gebruiken daarna goed afsluit zodat ik die later nog kan gebruiken
En openboren, moet ik speciaal voorzichtig zijn voor iets of gewoon boor in het midden van de rivet zetten en boren tot ik erdoor zit?
Quote:
Originally Posted by sinan
ik denk toch dat je brute kracht moet gebruiken
de enige wat kan fout gaan is dat de moeren in de balk meedraaien en dan is het toch uiteindelijk slijpen
die poprivets moet je openboren met een dunne boortje, ik dacht 4 of 5 mm
al doende leer je het
je kan ze nog nieuw krijgen bij vw of je gebruikt gewoon standaard rivetten
by the way mooie topic, ga ik volgen
|
Brute kracht heb ik al geprobeerd, heb met een slagmoersleutel met 310Nm geprobeerd maar veiligheid tegen overbelasting sprong op. Dit nadat ik het al goed had doordrenkt in losmaakmiddel van Facom.
Desnoods toch maar slijpen dan...
Enne nogmaals iedereen bedankt voor positieve commentaar!
UPDATE: als er stickers van het forum bestaan krijgt deze er eentje op zijn kont als ie klaar is!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|