View Single Post
Old 19-12-2012, 10:27
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik weet niet of je een RX7 wat natuurlijk het top-model, sportauto was van mazda mag vergelijken met een VW Golf die bedoeld is als doorsnee betaalbare gezinsauto wat dan wel weer wat zegt over de Golf
De Jappen reden in de jaren 80 al met onafhankelijke wielophanging waar VW nog met zo'n semi-onafhankelijke as te koop was en nog lang daarna.
Iemand die bij mij werkt (in zijn vrije tijd) is nu een Honda Civic uit 2000 aan het klaarmaken voor de time-attack. Deze auto is rond-om voorzien van dubbele wishbones waardoor de wegligging echt goed is en goed af te stellen is.

Een mk2 kan je ook zo goed krijgen, maar moet er heel veel moeite voor doen door veel zelf bouwen, maar zal altijd een paar soconden laten liggen door zijn aerodynamica van een koekjesblik.
De Syncro heeft natuurlijk ook een hele mooie achteras-constructie zoals bv BMW ook jaren heeft gebruikt, maar deze heeft alleen weinig stelmogelijkheden als nadeel.
Wij zijn inmiddels bezig om een nieuwe systeem te maken zodat de mk2 en mk3 Syncro rond-om met de mc pherson ophanging kan rijden zoals de Subaru's en Evo's origineel al hebben.
Van mij mag je wel een keer een rondje in mijn Blauwe mk2 rijden zodat je zelf kan ervaren dat een mk2 ook erg goed op de weg kan liggen, maar ik heb hier dan ook veel voor moeten veranderen, daar waar het bij zo'n Jappaner wat makkelijker gaat al moet ik zeggen dat alles wel veel degelijker in elkaar zit bij een VW.
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat de laatste generaties van VW/audi/Seat een erg goede ophanging heeft en ook echt alles goed verstelbaar is. Elk merk heeft wel zijn goede en minder goede dingen moet je maar denken. Het is dan ook de hobby en uitdaging om dit alles te verbeteren en moet dan uiteindelijk met elk merk auto gebeuren, wil je hem goed krijgen voor op b.v. het circuit

Ik denk dat elke model auto wel ergens goed voor klaargemaakt kan worden.
Er zijn immers zo veel verschillende sporten zoals Berg-cup, Rally, Race, Drag-race enz

Ja je hoeft aan een rx7 honda s2000 niet veel te doen of welke Jappaner dan ook . Dan wat jij doet aan die golf of leon.kan je niet gewoon een golf 6 pakken schilt je een hoop tijd en geld en ben je snel klaar.
Reply With Quote