View Single Post
  #25  
Old 18-12-2012, 22:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Lekker bezig, is alleen wel een beetje een oude koe hè zon Leon ;-)

Waarom ga je geen supercopa draadboom gebruiken deze zijn al behoorlijk aangepast met start knop,brandstofpomp schakelaars enz en zijn compatible voor een AEM cockpit.



Helemaal snappen doe ik je niet of het moet sarcastische bedoeld zijn, want de Leon Supercopa is er vanaf 2007 en is dan ook nog het meest recente model Seat Leon die nu in het nieuwe jaar (2013) pas vervangen word en nog steeds op dit zelfde platvorm staat al komt er een goedkopere variant bij met een achteras zoals we kennen van de mk1,2 enz
De Seat Leon mk2 staat op het allernieuwste/laatste platvorm die ook gebruikt word voor de Golf mk5,6,7 Audi laatste model S3, RS3 en de TT-RS waardoor er echt niks nieuwer te vinden is al zou ik het willen.
De Supercopa is een Fabrieks-auto en zal waarschijnlijk niet opgevolgd worden door een nieuwe Cup-Auto of WTCC zoals ik het heb gelezen en blijft dan ook voorlopig de laatste fabrieks-auto en is doorontwikkeld tot 2012

Omdat ik de meeste techniek zelf bouw of combineer en absoluut geen DSG en FSI-motor wil en de Supercopa geen ABS heeft, heb ik echter niks aan de originele draadboom.
Omdat de mk5 R32 draadboom al geschikt is voor 4MOTION en het laatste type ABS heeft en een geen FSI-motor is, komt dit het dichtst in de buurt voor wat ik nodig heb, maar er moet nog veel aan veranderd worden.
Voor de ECU zit ik te wachten op het laatste type KMS (MP70) die binnenkort uit zal uitkomen. Omdat wij inmiddels bijna alle originele canbus-signalen/codes hebben/weten kan ik met deze KMS ECU alle gegeven met canbus doorsturen naar overige originele mk5 R32 stuurcomputers en ABS enz. Het cockpit en datalogger ga ik van AIM kopen en communiceert ook dmv de originele canbus-signalen en KMS zodat er uiteindelijk maar heel weinig bedrading nodig is wat veel gewicht scheelt en storingen zal voorkomen.

Dit is een Auto waar ik de Time-Attack mee wil gaan rijden en net zo lang mee verder zal gaan tot hij voor-in mee kan doen.
Omdat er tot op heden geen enkele VAG-auto in de beurt komt van de Japanners wordt het toch echt tijd dat daar verandering in moet gaan komen
De originele Supercopa rijd al rond de 1.53 op Zandvoort met 2wd 310pk en een DSG-bak waar geen coureur tevreden over is. Wat als je deze auto opbouwt met een 700pk 800NM 2.5L 5-cilinder met een Sequentiële 6-bak en een elektronisch geregelde 4wd

De tijd heeft niet stil gestaan en ik zal erg goed mijn best moeten doen om voor in mee te kunnen draaien nu er oa EVO's rondrijden met het beste en duurste professioneel spul wat niks meer met tuning te maken heeft , maar die als professionele race-auto's gebouwd worden met de daarbij behorende kosten (Ohlins dempers van 2000Euro p.s. en een Drenth-klauw-bak enz) wat voor weinig is weggelegd helaas.
Ik moet hier ook hard voor sparen en alles opzij zetten om deze auto te kunnen bouwen. Ik kan kan dan waarschijnlijk ook nog niet met deze auto rijden aankomend jaar (2013) en zal dan waarschijnlijk aanwezig zijn of al meedoen mijn mijn Blauwe Golf mk2.
Reply With Quote