View Single Post
Old 18-12-2012, 18:43
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Sorry dat ik het zeg, maar ik snap het nut niet helemaal om zo'n motor in een Golf te hangen. Leuk voor show, maar niet voor sportdoeleinden. Ben benieuwd hoe je deze gaat inbouwen en of je deze met 2 of 4wd gaat aandrijven.
Ik kan nu even snel 3 verschillende opties bedenken, maar ben van mening dat de Golf een veel te korte wielbasis om dit goed te kunnen laten rijden.
Optie 1:
Motor achterin op de plek van de achterbank met daar achter een R8-bak zodat je ook weer een aandrijfas naar voren krijgt met een R8 diff en dus ook 4wd heb.
Optie 2:
Als 2wd zou je deze motor ook op de plek van de achterbank kunnen zetten en aan bv een Audi-bak kunnen schroeven zodat je dan achterwielaandrijving heb zoals de W12 die door VW is gebouwd.
De Golf die VW heeft gebouwd met de W12 achterin rijd echter voor geen meter en is echt alleen voor show-doeleinden.
3e optie:
Motor voorin en bak achterin met daar tussen een as zoals bij de 944 en Corvette etc.

Ben benieuwd hoe je dit gaat klaarmaken, en zie het als een uitdaging om mij het tegendeel te bewijzen. Ben altijd in voor nieuwe dingen en uniek is dit zeker
Reply With Quote