08-12-2012, 21:13
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
|
|
Quote:
Originally Posted by Keeper
In theorie zou het ook kunnen dat mijn kleppen helemaal ontregeld zijn, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik zoek deze week nog wel uit hoe mijn kabels er juist op moeten zitten. Het truukje met kijken waar de rotor staat als je krukaspoulie op z'n merktekens staat ken ik, alleen, het krukastandwiel is de helft van de grootte van het nokkenastandwiel. Dus als je het merkteken met BDP juist zet zijn er nog steeds 2 mogelijke standen waarop de rotor kan staan. (Want als je de krukas 1 maal ronddraait, draait je nokkenas maar een halve toer.) Ofwel staat de eerste cilinder in BDP, ofwel de vierde.
Daarom heb ik het deze week eens op de 2 manieren geprobeerd, maar als ik dan nog steeds gemist heb in de draairichting van de motor levert dit natuurlijk nog steeds geen resultaat op.
Ik kijk het deze week eens allemaal na, zodat ik zeker ben, en hopelijk doet hij dan iets.
|
Als je merkteken krukas en merkteken nokkenas goed hebt staan, staat de ontsteking op 1ste cilinder en wijst je rotor naar de aansluiting van de 1ste cilinder
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
|