03-12-2012, 01:57
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
|
|
Haha, ja sorry, 'demarreer' komt van 'demareren'. Een exacte vertaling in het nederlands bestaat er denk ik zo niet onmiddellijk voor. Het betekent eigenlijk: de startmotor laten draaien.
Die bougiekabels, inderdaad, ik had gecontroleerd of ze goed zaten op mijn bougies, maar eigenlijk niet of ze goed staan op mijn stroomverdeler. Dit heb ik ook zitten bedenken deze week, al heb ik deze week nog geen hulp gehad om te kunnen kijken in welke richting mijn motor draait.
Mijn verdelerkap is goed, de auto staat momenteel in de garage, en ik heb sedertdien de contacten ook al eens opgeschuurd.
In theorie zou het ook kunnen dat mijn kleppen helemaal ontregeld zijn, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik zoek deze week nog wel uit hoe mijn kabels er juist op moeten zitten. Het truukje met kijken waar de rotor staat als je krukaspoulie op z'n merktekens staat ken ik, alleen, het krukastandwiel is de helft van de grootte van het nokkenastandwiel. Dus als je het merkteken met BDP juist zet zijn er nog steeds 2 mogelijke standen waarop de rotor kan staan. (Want als je de krukas 1 maal ronddraait, draait je nokkenas maar een halve toer.) Ofwel staat de eerste cilinder in BDP, ofwel de vierde.
Daarom heb ik het deze week eens op de 2 manieren geprobeerd, maar als ik dan nog steeds gemist heb in de draairichting van de motor levert dit natuurlijk nog steeds geen resultaat op.
Ik kijk het deze week eens allemaal na, zodat ik zeker ben, en hopelijk doet hij dan iets.
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
|