02-12-2012, 22:25
|
VW Addict
|
|
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
|
|
vlammen uit de carbu...
even terugredeneren zou dan betekenen dat er zowel brandstof als vonken in de ontstekingskamer zijn
Ps. juiste volgorde bougiekabels:
1-3-4-2.
nummer 1 is de cilinder (of bougie) aan de distribtiekant.
als je het vliegwiel bijvoorbeeld in het bdp zet, te zien door de opening in de versnellingsbak, wijst de rotor van de ontsteking een bepaalde kant op. Als je de verdeelkap zou monteren nu, moet je kijken naar welk van de 4 aansluitingen de rotor wijst. De kabel vanaf dat punt moet naar bougie 1. Vervolgens kun je de draairichting controleren door de auto in zn 5 te zetten en naar voren te duwen (of trekken). De draairichting van de rotor moet je aanhouden om vervolgens de 2e kabel, die naar bougie 3 gaat aan te sluiten, de 3e kabel die naar bougie 4 gaat en de laatste kabel die naar bougie 2 gaat.
Ps: het kan natuurlijk ook zijn dat van het buitenstaan de contacten in de verdelerkap gecorodeeerd zijn...
|