View Single Post
  #135  
Old 29-11-2012, 18:25
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Quote:
Originally Posted by R.icky
Ik heb wel de eerste eigenaar gevonden, man uit Gelderland die m had geimporteerd in 93/94 met een kapotte lader, vondie wel mooi .

Heb ik van het weekend opengemaakt, verdringer is nog goed, geen kapotte keeringen of dichtlijstjes e.d dus weer mooi dichtgemaakt :P Blokje verbruikt haast geen olie of kvs sinds ik m heb heb ik 1x de kvs en olie afgetopt en t peil is nog tzelfde dus een revisie is ook niet nodig op dit moment


Druk al eens gemeten via de MFA??
Leuke Corrado

Edit, een kopie van internet:
Drukmeting van de G-lader

Dit kan op twee manieren t.w; laderdrukmeter maar ook met de MFA die standaard in de auto zit.
Als je de volgende handelingen met de MFA uitvoert krijg je de druk ervoor.

Motor uit
MFA keuzeschakelaar op 2 zetten
MFA knopje indrukken en vasthouden, contact aan/uit, dan knopje loslaten
MFA knopje weer indrukken, motor starten, knopje loslaten
MFA knopje één keer indrukken en de druk staat er
De druk kun je nu onder volle belasting testen. Het beste is in de derde versnelling door trekken tot 6000 toeren (bij originele chip) en dan heb je de maximale druk. Op dat moment goed kijken wat de MFA aangeeft.

1200 - 0,2 bar
1300 - 0,3 bar
1400 - 0,4 bar
1500 - 0,5 bar
1600 - 0,6 bar
1700 - 0,7 bar
1800 - 0,8 bar
1900 - 0,9 bar
2000 - 1,0 bar
2100 - 1,1 bar
2200 - 1,2 bar
p.s. wel eerst de auto goed warm rijden. Olie moet zeker 90 graden zijn.



Bij een goede motor en lader moet de druk in de buurt van de 0,6 - 0,7 bar liggen. Hoe meer druk hoe beter natuurlijk. (met originele poelie en chip). Als dit minder is dan 0,6 bar druk, dan dien je de G-lader zo snel mogelijk te (laten) reviceren.


Toerentallen die de G-lader haalt met de volgende poelie's bij 6000 toeren:

Poelie

87 mm - 9,100 omwentelingen per min.
75 mm - 10,560 omwentelingen per min.
72 mm - 10,980 omwentelingen per min.
70 mm - 11,280 omwentelingen per min.
68 mm - 11,640 omwentelingen per min.
65 mm - 12,180 omwentelingen per min.
62 mm - 12,720 omwentelingen per min.
60 mm - 13,200 omwentelingen per min.
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote