Sorry, ik was hier vergeten te antwoorden. De carb is een Pierburg/Solex 31 PIC(T) 5.
Ik heb een hele tijd niet echt zin meer gehad om er nog aan door te doen, maar intussen toch al weer wat doorgedaan.
Mijn bobine was slecht, die heb ik ook nog vervangen, ontsteking is nu perfect. Ook heb ik gisteren gemerkt dat er inderdaad geen stroom op die stationaire afslagklep toekwam. Mijn zekeringen leken op het zicht allemaal goed te zijn, maar aangezien mijn claxon en achteruitrijlichten ook niet meer werkten moest het wel in die zekering zitten.
Bleek dat die zekering gecorrodeerd was, en toen ik hem uithaalde viel die gewoon in stukken uiteen. (Het ijzer was precies gewoon verpulverd.) Nieuwe zekering en nu krijg ik ook weer stroom op deze draad. Alleen heb ik nog steeds niet het tikkende geluid dat jullie zeggen dat hij moet geven als hij bekrachtigd wordt.
Mijn batterij is helaas ook wel plat. (ik had het contact laten opstaan, dom van mij.)
Nu zit er een oude batterij in die ik nog had staan, genoeg geladen om de radio te kunnen laten spelen, maar niet om te starten. Kan het zijn dat daarom die sigaar niet tikt als ik die bekrachtig?
Ik heb desnoods wel nog 2 zo'n sigaren liggen, dus normaal zal er nog wel minimum 1 goede tussenzitten, maar kan ik die eigenlijk desnoods nog ergens nieuw bestellen, bij VW of elders?
Mijn batterij hangt nu aan de lader, en morgen probeer ik dan nog wel eens opnieuw met een geladen batterij. Volgens mij ben ik er echt bijna;
Ik hou jullie hier zeker wel op de hoogte.
(O ja, trouwens, een nieuwe benzinepomp zit er intusse ook op, en die pompt precies toch ook wel een stuk beter dan de vorige, daar kan hij ook enkel maar deugd van hebben. )