View Single Post
  #1  
Old 25-11-2012, 19:56
Fect's Avatar
Fect Fect is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 80
Default 1.6sr akl motor kapot? distributie probleem

Hallo

Ik heb een groot probleem met mijn seat.
gister ochtend ging ik mijn wagen starten en hoorde ik opeens een vreemd geluid.
motor gelijk uitgedraaid.
en op zoek gegaan waar het lawaai uit komt.

Na de distributie kap geopend te hebben schrok ik me kapot
de distributie riem was deel aan fladder gescheurd.
onder de auto vond ik allemaal ijzerdeeltjes en hoopte op een vast geslagen waterpomp


De riem kon nog 30.000km dus daar was niets mis mee
na verder zoeken zag ik dat de krukaspoelie tandwiel helemaal kapot was en daar kwam dus ook de ijzerdeeltjes vandaan.



nu zag ik dat en een 6 kant bout langs de krukaspoulie liggen en die heeft dus het hele zooitje vernield.
deze bout is ook door de kap van de kering heen geslagen en is dus nu ook lek.







Nu viel me ook op dat de krukaspoelie 6 tanden van tijd af was, ik heb alles weer op tijd gezet en alles handmating rond gedraaid en dat ging in principe goed voelde compressie en sloeg niet vast.

Nu wil ik alles wel gaan vervangen nieuw krukas tandwiel, distrubutie riem, waterpomp nieuwe kering+kap maar dit is vrij prijzig in onderdelen.
hoe groot is de kans dat er van alles krom is ?
wat is verstandig om te doen?
heb namelijk geen zin om 300 euro erin te pompen en erachter te komen dat het blok niet meer loopt.

(Ik ben geen auto monteur dus misschien gebruik ik niet de juiste termen maar heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen)
Reply With Quote