23-11-2012, 12:54
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
|
|
De meeste auto's kunnen gewoon eenmalig op E10 rijden.
De duurtest van de ADAC is gedaan met een 2.2 direct ingespoten benzine motor waarbij de hogedruk brandstof pomp het heeft begeven bij iets meer dan 100.000 km.
Nu kan dit komen door de E10 maarrrr....
Kijk eens op internet over hetzelfde motor type hoeveel problemen hier mee zijn.
Deze pompen lopen wel vaker stuk bij deze km standen. Dus is niet 100% te wijten aan de E10
Een golf 3 met een 1600 durf ik wel op E10 te laten rijden zonder problemen.
Een FSI zou ik meer mijn twijfels over hebben.
Dit heeft meer te maken met dat de bio ethanol schraler is. Dit is in combinatie met een veel hogere inspuitdruk natuurlijk wel problematischer. Dus misschien toch ook wel weer bij de 2.2 direct ingesproten benzine motor van Opel.
Who knows
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
|