View Single Post
  #12  
Old 21-11-2012, 19:30
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Archiebald
Ik wil deze graag even naar boven schoppen/gebruiken omdat ik dezelfde soort problemen had met m'n Jetta mk2 1.6CL automaat uit 1988.

Al een tijdje brandt (vooral als het koud is) het lampje van mn accu bij een koude start. Hij blijft dan een minuutje branden of tot ik wat meer toeren heb gereden.

Nu ging hij gister dus helemaal niet meer uit, ik ben wel gewoon door gereden (hij deed het nog en ik moest nu eenmaal naar huis). Na een km of 25 viel m'n verlichting uit (dimlicht, stads & achter werkte nog wel), verder deed ook niets het meer behalve het rijden dus. Naast het accu lampje begon ook m'n olie lampje te branden/knipperen.

Ik ben het laatste stukje (ging nog om 2km ofzo) toch maar door gereden, thuis de auto neergezet, hij liep nog steeds gewoon. Nadat ik hem uit had gezet startte ie ook niet meer.

startkabels erop, dat werkte wel, verlichting deed het ook gewoon weer. Tot ik de startkabels er weer afhaalde.

Afin, lijkt mij dus precies hetzelfde als hierboven. Maar wat is nu de meest logische en best te doene oplossing?


Dynamo vervangen?
Koolborsteltjes vervangen?
Spanningsregelaar vervangen?
(of een combinatie?)



Ik praat hier steeds over het vervangen van de spanningsregelaar of koolborstels maar dit word verkocht als 1 geheel.

Je kan eventueel aparte koolborstels kopen eninsolderen maar de meeste onderdelenboeren hebben dit niet op voorraad.

Dus het ding op de foto hier een paar scrolls naar boven is een spanningsregelaar met nieuwe koolborstels
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote