Zo dus ik ben gestart met een golf 2 restauratieproject, met voornamelijk carrosserie-werk. Wat dus ook betekent dat de auto op één of andere manier een nieuw kleurtje moet krijgen. De auto is momenteel in donkergroen, maar ik wil hem in tornado rood aangezien het een GTI is en rood de kleur van GTI is
Maar ik moet ook op mijn budget letten, en het moet ook duurzaam zijn.
Ik heb al veel topics gelezen (ook hier op dit forum) over lakken op verschillende manieren, maar ik ben er nog steeds niet uit wat nu het beste is.
Zo vraag ik mij dus af hoeveel het herspuiten van de auto professioneel zou kosten, als ik hem helemaal zelf klaarmaak (schuren en strippen enz). Heb al gemaild naar bedrijven maar nog nooit antwoord gehad. Ik treed liefst nog niet in zeer direct contact met bedrijven, ik wil eerst goed uitzoeken wat het beste is en hoe ik dat het goedkoopst kan krijgen.
Ik vraag mij ook af, wrappen wat is de prijs ongeveer voor een auto ter grote van een golf 2. Dan heb ik het over folie-kosten, ik zou het dan zelf doen. En is dit duurzaam?
En rolllen of verven met een kwast, hoe duurzaam is dit? En blijft die lak voor de volgende paar jaartjes altijd mooi blinken?
Heb al veel videos op youtube gezien van mensen die voor 50$ hun auto rollen, maar ik heb mijn twijfels over de duurzaamheid van zoiets...
Wat is een prijs voor duuzame verf + materiaal etc.
Ben nieuw in dit wereldje van restaureren en ik zou echt niet weten waar te beginnen zoeken...
Let wel: Ik vraag hier niet voor offertes of preciese kostenramingen, ervaringen van mensen die hun auto een nieuw jasje hebben gegeven waaruit ik ruwweg een idee kan vormen wat het beste is qua duurzaamheid tegenover de prijs is voor mij al meer dan genoeg.