View Single Post
Old 17-11-2012, 18:17
Dominuz Dominuz is offline
Forum Newbee

Default Golf 3 1.9 GTD problemen

Aloha!

Ik ben nieuw hier, ik stel mezelf de komende dagen wel voor in het "even voorstellen" gedeelte, het is nu te donker om foto's te maken van de auto...

Ik heb een Golf 3 1.9 GTD gekocht uit 1992 met 181.000 echte kms op de teller. Heb 'm overgenomen met het idee er aan te sleutelen en zo mezelf wat wegwijzer te maken in de wereld van de auto's en de automekaniek, want ben tot nu toe altijd met brommers/motoren bezig geweest.
Toen ik hem kocht waren er al een aantal problemen bekend; de sloten moesten worden vervangen, de voorruit heeft een barstje, mistlichten doen het niet van voor, achteruitrijlicht werkt niet, bekabeling v/d speakers is niet correct, moet worden uitgelijnd, ...
De sloten heb ik ondertussen vervangen, de voorruit ga ik laten zetten en de lichten vervang ik ook gewoon zelf. De speakers kan ik ook zelf nog wel uitpluizen. Er zijn nu 2 grotere problemen die zich nu voordoen.

De uitlijning;
Het stuur staat een beetje naar rechts wanneer ik rechtdoor rij en de auto trekt naar links wanneer ik niet tegenstuur, bij grote snelheid is dit erger dan bij lage snelheid. Ik vermoed dat de wagen een tik heeft gehad, maar kan dit ook gewoon aan de uitlijning v/d banden liggen?

Radiator/koelvloeistof;
Ik reed daarstraks huiswaarts over de autostrade toen na een halfuurtje plots het lampje van mijn koelvloeistof begon te pinken. Auto aan de kant gezet en de koelvloeistof gecheckt; reservoir was zo goed als leeg hoewel het de week voordien nog was bijgevuld. Een lek dus, maar ik kon niet meteen vinden waar ze zat aan de kant van de weg dus ik heb het reservoir maar weer bijgevuld en ben rustig naar huis gereden. Thuisgekomen gezocht naar de lek en gevonden; radiator. Wanneer de motor goed heet staat begint de radiator rechts vanonder koelvloeistof te lekken. Bij veel gasgeven spuit het er letterlijk uit en stoomt hij. Nu vroeg ik me af of dit makkelijk te vervangen is en of ik eventueel eerst andere dingen moet uitsluiten voor ik overga tot het plaatsen van een nieuwe radiator?

alvast bedankt...!
Reply With Quote