View Single Post
Old 17-11-2012, 13:06
robkuh robkuh is offline
VW Enthousiast

Vanmorgen maar eens een begin gemaakt om de oude motor eruit te halen. Eerst de auto maar eens opgekrikt en op as-steunen gezet,zodat ik er langs onderen wat makkelijker bij kan,en zodat ik langs boven niet zo diep hoef te bukken (ik ben 1.90m lang,vandaar)

Daarna heb ik de radiator eruit gehaald en vervolgens losgehaald; de gas,choke en koppelingskabel, kilometertellerkabel, bedrading van de ontsteking en carburateur, bedrading van de startmotor, brandstof leiding op de pomp en carburateur, aandrijfassen, en de uitlaat.
Alle draden en kabels heb ik gelabeld zodat ik straks weer weet hoe alles gezeten heeft.

Tot zover ziet het er nu zo uit;

Hierbij nog een foto van mn tijdelijke oplossing om de olie die uit de carterontluchting geperst werd,op te vangen; de slang van de carterontluchting in een jerrycannetje gehangen

Wat nu nog rest is de schakelstang losmaken van de bak,maar hoe dat precies zit,daar ben ik nog niet helemaal aan uit. (tips & trick`s altijd welkom natuurlijk ) En dan nog 3 motorsteunen en de baksteun,en dan moet `ie er volgens mij uit getakeld kunnen worden.
Of zie ik nog iets over het hoofd misschien?
Reply With Quote