View Single Post
  #7  
Old 13-11-2012, 15:42
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
En wat betreft afstellen: De kleine schroef aan de rechterkant is voor je brandstofmengsel in het stationair en midden gebied, linksom is meer brandstof en rechtsom is minder, dit merk je aan je toerental dat inzakt. Ik heb horen zeggen dat je hem moet uitdraaien tot hij niet meer harder gaat lopen en vanaf het omslagpunt een kwart slag extra uit. Zelf heb ik een lambda sonde in de uitlaat dus dat heb ik niet geprobeerd.
De grote schroef links is voor de luchtbypass langs de gasklep bij stationair, draai je deze te ver open dan is een luid sissend geluid uit de carburateur te horen. Een lichte sis is prima, maar als je hem duidelijk boven de motor uit hoort komen is het eigenlijk net te. Ook voor deze schroef is linksom meer lucht en rechtsom minder.

Basisafstelling is van beide schroeven 2 hele slagen uit (correct me if I'm wrong) echter loopt hij dan wel, maar niet zoals je wilt.
Hoe ik het zou doen:
Laten lopen (warme motor), lucht even kijken hoe ver die staat, onthouden!, dan 2 slagen uit vanaf dicht. Daarna met je brandstofschroef (noemen ze trouwens ook wel CO schroef) het toerental zo hoog mogelijk krijgen, kwart slag extra. Daarna met de luchtregelschroef (toerental stelschroef ofzo) het toerental terug of opdraaien naar ongeveer 900 toeren.

Let wel, je moet er zeker van zijn dat er niks lekt anders kun je met deze caburateur stellen wat je wilt, ga je niet goed krijgen
Even een busje remmenreiniger kopen en daarmee vooral de voetpakking en inlaatspruitstukpakking nalopen, verandering in toerental is dus een lek (vaak gaat hij dan hoger in toeren lopen). Niet te dicht bij de luchtinlaatuitmonding spuiten, dan houd je jezelf voor de gek


Joris is een held! Ik ga er meer mee kloten en em proberen af te stellen. Bij de voet pakking ga ik nog wat extra vloeibare pakking tussen spuiten en hou je ZEKER op de hoogte. Bedankt!
Ps: het lijkt alsof er niks uit dat koperen pijpje aan de bovenkant van mijn carb niks komt(hij wijst naar binnen tegen de bovenste klep). Is dit normaal?
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote