12-11-2012, 14:44
|
|
5 Cylinder Turbo Donateur
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
|
|
Quote:
Originally Posted by Gijs
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik had altijd al het idee dat het met de motortemperatuur (brandstoftemp) te maken had. Als de motor warm is, is deze op de verbruiksmeter aanzienlijk zuiniger. Bij korte stukjes en niet warm worden, zuipt ie de oren van je kop.
|
Was een stukje over op het net te vinden op tditech.tk maar deze is uit de lucht helaas...Gaat er min of meer om dat je de brandstoftemperatuur sensor door verbind en altijd de maximale brandstof temperatuur door geeft aan de ECU, immers, warme brandstof neemt meer plek in en dus moet er meer ingespoten worden om een bepaalde calorische waarde van je mengsel te bereiken. We zitten daar mee wel in de powerbox en tjoening hoek, maar het werkt
Nog even over je opmerking over de 6e versnelling, die gaat misschien voor een passat wel op, maar een mk4 platform draait bij 130km/u met 5-bak toch bijna 3000rpm en met 6-bak toch maar 2400rpm
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|