View Single Post
Old 01-11-2012, 09:43
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru

Waarom niet verplichte om oude auto's een katalysator in te bouwen. Die tijdens de APK nagekeken word/niet is verwijderd. om zo schoner te laten rijden. Of net als vroeger een dagkaart ofzo.

Ook erg tegenstrijdig oude auto's moeten wegenbelasting gaan betalen omdat ze vervuilend zijn. Maar de nieuwere en schoonste auto's 107,aygo,c1,Up,lupo,polo etc etc etc. Moeten ook weer gewoon wegenbelasting gaan betalen...... want ja, die auto'tjes slaan ook iets te goed aan! In elke straat zie je er minimaal 2 staan. Oldtimers daarintegen...

En nog iets denk dat ik met mijn golf diesel waar in nog geen 5000km per jaar mee rij niet zoveel fijnstof uitstoot als iemand met zijn lease BMW 330D,volvo etc etc. die met der tankpas met 130km voorbij komen stomen, en zo een ton per jaar rijden. goed recht natuurlijk maar moeten ze niet gaan pleiten voor schonere lucht.
Ik zou best me oude golf binnen laten staan en dagelijks met het OV( is voor mij gratis! al wordt dat ook afgeschaft in 2014 overigens.......) naar school gaan maar dat is ook een drama!!! dus ik ga lekker met de auto. en de fiets is net te ver (20km)

Is ook gewoon zoals zo vaak gezegd geldklopperij. Of die auto auto's nu hier in Nederland rond rijden of geexporteerd worden naar Afrika,Oost-europa. en daar gaan lopen vervuilen??
Wij als klein kikkerlandje kunnen nog zo schoon zijn en allemaal het licht uit en auto stil zetten. we kunnen nooit de vervuiling van China en Rusland compenseren.

Denk dat ik maar weer opzoek kan gaan naar andere hobby, het is dat ze de Brommers ook al de nek om gedraait hebben dat ik daar mee gestopt ben. Maar om nu nog een leuke resto projectje te beginnen gaat dan ook niet meer door. Kan het niet ophoesten om bijv. 100 euro per maand aan extra belasting te betalen voor een auto die alleen voor meetings/zomer ritjes gebuikt zou gaan worden. en telkens schorsen en weer verzekeren als het toevallig lekker weer is ofzo is ook geen optie natuurlijk.

Wat ik me wel afvraag of het nu weer gewoon de volle mep gaat worden of een aangepast tarief net zoals eerst de bedoeling was voor LPG en diesel.

uiteraad petitie getekend. Maar vrees met grote vrezen!!! is wel een democratie maar hoe hard er ook gedemonsteerd wordt als de overheid iets wil dan gaat het gewoon door hoor!!!
Reply With Quote