View Single Post
  #6  
Old 25-10-2012, 17:44
Bas Oppelaar Bas Oppelaar is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 87
Default

Bij verkeerde olie , meen dat er nu 0w30 word voorgeschreven , en verkeerd gebruik
(niet warm rijden en bij warme motor direct uitzetten ) wil er nog wel eens koolvorming in de olie ontstaan wat resulteert in een verstopte zeef , met alle gevolgen van dien .
Als je dus de motor met respect behandeld , en hem zo regelmatig eens vertroeteld met de juiste olie zijn de motoren vrijwel hufterproof .
In de praktijk blijkt vaak dat bovengenoemde voorschriften TE vaak aan de laars gelapt worden , en mensen denken dat ze met een goedkopere olie ook wel uit de voeten kunnen. Niks is minder waar , kortom juiste olie goed warmrijden en netjes ff een minuutje na laten draaien bij warme motor dan voorkom je een hoop ellende .
Koop je een gebruikte motor , dan ligt hij er toch al naast , trek dan even de carterpan eraf om de zeef op vervuiling te controleren en neem het zekere voor het onzekere en vervang de zeef gelijk !
Reply With Quote