Hallo, ben al een tijdje actief hier op het forum, maar zal mijn nieuwe project toch maar is op volksforum plaatsen
Na verschillende volkswagens gehad te hebben (van kever tot mk3) is het dit keer een golf 2 1.6 automaat uit 1985 geworden deze komt oorspronkelijk uit duitsland en heeft vele jaren stilgestaan. teller staat dan ook pas op 86dkm
(teller gaat tot 999.999).
De auto heeft een zeer aparte kleur(en combinatie) manilla groen van buiten en een bruin interieur.
eerste foto's:
auto zit verder nog vol met dit soort stickers: (best grappig
)
Op de terugweg vanaf de garage begonnen helaas de eerste problemen al. auto loopt niet helemaal lekker. viel uit en wilde niet meer starten...
gelukkig was er een betrouwbare mk4 mee voor het laatste stukje naar huis
Garage heeft het probleem van het niet meer starten netjes opgelost. bleek een missend hitte schild bij de startmotor te zijn waardoor het relais doorbrande...
Ondertussen gedaan:
-schroefset gemonteerd
-andere velgen opgehaald en gemonteerd
-audio ingebouwd (zonder in de auto te boren of zagen uiteraard
)
wielen:
resultaat tot nu toe:
To do:
-nieuwe verdelerkap/rotor en bougies
-brandstof leiding en filter vervangen (voor de zekerheid na het lange stilstaan)
-RVS uitlaatsysteem (suggesties/websites zijn welkom) incl katvervanger heb ik nodig. deze zaten er in Duitsland namelijk wel op, maar hoeft in Nederland pas vanaf '86 als ik het goed heb.
-Rode achterlichte, of spuiten of heel toevallig setje tegenkomen...
-Camber achter
-Goed laten afstellen. Choke, CO, gasopvanger (ivm automaat) en ontsteking.
Ook hiervoor zoek ik nog een expert. suggesties welkom dus. lieft omgeving Zwolle/Deventer