View Single Post
  #14  
Old 08-10-2012, 20:55
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Ik had ook olieverbruik bij mijn DX , na de koprevisie heb ik nooit een druppel bijgevuld. Ook niet op de rit naar NL (vanuit Spanje).

Dus het olieverbruik wij jij opgeeft vind ik te hoog , welke viscositeit olie gebruik je? (ik 10w60)

Mijn motor loopt mooi rond maar klinkt ook wat rauw , je hoort de kleppen iets tikken maar ze staan allemaal perfect binnen de specificatie en volgens de echte kenners klinken deze motoren zo.

De originele toerenbegrenzer zit er bij nog in maar de motor lijkt nog meer toeren te willen draaien alleen doe ik dat eigenlijk nooit.

Op de teller heb ik eens 210km/h gereden en dat is heel wat in en mk1.

De dingen die jij noemt lijken mij niet goed , als de verkoper niets wil doen dan kun je een onafhankelijke garage een diagnose laten stellen.

Als de nokkenas timing niet klopt dan moet de ontsteking ook geheel buiten spec staan. Dat had ik ook en de motor trok voor geen meter toen ik de auto kocht en zoop benzine.

Kortom om , check de timing , verwijder de kappen en poelies en zet alles op tijd is dat allemaal ok dan compressie meting en lektest laten doen.

Succes ermee ,

Grt Yal
Reply With Quote