Quote:
Originally Posted by De Pul
Iemand al nagedacht over het feit dat een motor compressie verkiest als je langere tijd met verkeerde timing rondrijd?
|
als je begrijpt hoe een 4 takt motorprincipe werkt..wel ja..
onvolledige verbranding bedoel je toch?
onvolledige cylindervulling ...
maar de problemen die de TS stelt..is dat hij eigenlijk gewoon een motor mee heeft gekregen die op 1 of meerdere cylinders niet goed gehoond is
vandaar het ratelen ,een kantelende zuiger (pistonslap)...wss.
ook kan de koppakking verkeerd zijn ...(te dik bijv..)of de nokkenas ligt niet op tijd...
dit zou het vermogensverlies kunnen verklaren..
ze kunnen ook een kop van een ander type 1,8 motor erop gezet hebben etc etc etc..legio mogelijkheden
er zijn in Nederland hooguit 3 bedrijven waar ik een motor zou kopen/wegbrengen....
het blijft altijd een momentopname met zoiets...
dwz..hoe gaat het binnen het bedrijf?.met personeel ->directie...hoe gaat het financieel (veel bedrijven gaan failliet ,of staan op het punt van),
zijn allemaal factoren..
maar uiteindelijk blijft het vanachter de computer altijd gissen natuurlijk