View Single Post
  #11  
Old 08-10-2012, 10:39
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
Default

een Dx motor origineel in een dichte Golf GTI vanaf najaar 82 heeft geen hydrostoters
er zijn wel verschillende generaties DX motoren..
de GTI motor in de eerste types Golf 2 is in feite tot eind 85 in basis een DX ,alleen ligt de Kjet aan de rechter ipv de linkerkant van de motorruimte vandaar de andere motorcode..
het 1781cc onderblok is grotendeels hetzelfde van bouw als de latere 1,8T blokken etc

olieverbruik wat jij noemt is veeeel te hoog..ik heb een type 1 GTI gehad met bijna 4 ton op de klok .en die verbruikte misschien een liter op de duizend..
dit lag dan grotendeels nog aan de klepsteelrubbers..maar ja wat wil je op een gegeven moment..
wat betreft lekkage's..laten we elkaar geen mietje noemen ,bijna alle duitse motoren 'zweten' vroeg of laat altijd wel..
ik heb dat nog nooit anders gezien..en 1 druppeltje olie word op een blank metalen blok al snel tijdens het rijden een 'spoor'..
mar echt een hele plas eronder..dat kan gewoon niet
wat betreft het vermogen..mijn ervaring is dat een DX standaard bovenin niet zo levendig is als een 1,6 GTi..maar onderin wel weer meer koppel heeft..
maar het is zeker mogelijk om hem naar de 6500 toeren te laten draaien
top moet tegen de 200 km/h op de teller zijn met standaard versnellingsbak en rolomtrek...(+/-190km/h echt)en 0-100 een seconde of 8,5..verbruik normaal gesproken 1/10-1/12 ,na gelang weersomstandigheden /rijstijl
wat jij beschrijft is dat inderdaad de nokkenas een tandje verkeerd ligt..
dan merk je er verder weinig van behalve dat hij wat 'lui' is..ik spreek uit ervaring hierin
ook weet ik bijna wel zeker dat je ergens compressieverlies hebt.
dit heeft waarschijnlijk ook het hoge olieverbruik als oorzaak..en miscchien wat al gezegd is ...oorzaak een kantelende zuiger.cq zuigervreter..
tikken doet een DX altijd maar dit zijn altijd de kleppen en dit hoort zo...ratelen ,klapperen zeer zeker niet..
dus werk van maken ,dit blok moet eruit ,mee doorblijven rijden heeft geen nut..en dat krijg je dan terug in je gezicht met 'ja maar nu staat er alweer 5000km op meneer!,dit is gewoon u eigen schuld'' ,
als hij goed gereviseerd zou zijn ,moet het blok in feite de auto kunnen overleven..toch zeker met hedendaagse technieken en materialen..al was het ooit al goed...het zijn heus geen kleine kinderen daar in Salzgitter
Reply With Quote