Ik heb een bouwjaar 2000 passat 3B highline v6 TDI gehad en heb er
Voldoende ervaring mee !
Ik zeg ook blijf er Ã*.u.b. vanaf !!!
De volgende dingen heb ik meegemaakt met deze dealer onderhouden en bij de dealer gekochte passat :
Na aflevering op de terugweg van Alkmaar naar Venlo , schakelde de tiptronic alleen nog maar in de 1,2 en 3 .
Zodra hij naar de 4 en 5 schakelde was er geen verbinding tussen motor en wielen .
De dealer gebeld en aangezien ik nog maar 70 km van huis was in overleg in de 3 naar huis gereden .
De volgende maandag de auto in overleg naar een versnellingsbakspecialist gebracht .
Conclusie na het demonteren en openen van de bak : koppelingskooien en platen van de 4 en 5 totaal naar de kl*te !
Kosten revisie gehele tiptronic incl. versterkte onderdelen € 2.500,-
Vlak na de bakrevisie begon de 2.5tdi olie te lekken via de voorste krukaskeerring ! Achterste was nl. Op mijn verzoek tijdens de bakwissel vervangen.
Aangezien hiervoor alles los moest zoals het front en multi / distributieriem ervoor gekozen om dit alles zelf te vervangen !
Kosten voor de originele VW onderdelen excl. werk +\- € 750,-
Bij het monteren van de distributieriem gelijk de nokkenassen etc. Laten bekijken door een bevriende VW / Audi monteur .
Deze waren in prima staat omdat conform notitie in het onderhoudsboekje de complete cilinderkoppen links en rechts vervangen waren .
Olielekkage net opgelost ten kwam het volgende alweer aan deze passat .
Ik reed op een avond bij een vriend weg toen er bij het afremmen voor een van de prachtige drempels een Enorme knal onder mijn auto vandaan kwam .
Deze knal werd opgevolgd door alle mogelijke stop meldingen in de MFA .
Bij nadere Inspectie lag de volledig nieuwe contitech multiriem op de stoep te kijken met niet verder definieërbare aluminiumdelen erbij.
Na het verwijderen van alle mulririemresten met een kerstboom MFA naar mijn loods gereden en mijn passat daar neergezet .
De volgende dag alles geïnspecteerd en daaruit bleek dat de multiriemspanner compleet van het blok gescheurd was .
Aan deze steun zaten ook delen van het oliesysteem van de blok dus lekkage ohne ende !
Steun , pakkingen , bouten , spanner , riem en rollen besteld en zelf gerepareerd
Wederom meer dan € 400,- alleen aan delen .
Dit multiriem debakel opgelost en na een paar weken kreeg de v6 tdi last van vermogensverlies : oorzaak turbo kapot .
Turbo vervangen en gelijk het membraan van de carterontluchting meegenomen.
Kosten voor wederom alleen de delen + € 1.000,-
Dit was alleen even de grotere reparaties opgesomd die ik binnen 1 jaar aan mijn passat v6 TDI gehad heb , de kleinere en auto gebonden reparaties niet eens meegenomen .
Mijn advies , BLIJF ER VAN AF !!!!!!