26-09-2012, 18:58
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
|
|
|
|
Ik zal even duidelijkere foto maken, maar precies achter mijn gril is een hoop materiaal weggefreest waardoor ik nu behoorlijk wat rijwind naar binnen krijg.
Ik was eerst ook erg bang voor de aanzuig van warme lucht totdat ik daar andere theorieën over heb gelezen. Blijkbaar maakt de aanzuigtemperatuur voor een turbo/compressor niet erg veel uit.
Heb hier een heel interessant artikel over gelezen met een hele hoop feiten en allerlei testen. Wanneer de aangezogen inlaattemperatuur met 20graden toeneemt, neemt de geblazen lucht uit de turbo/compressor maar met 2 graden toe.
Maar toch blijf ik er een beetje mee in m'n maag zitten. M'n filter kan bijna niet ergens anders, ik heb wel iets of wat plek maar dan zit ik weer met een aanzuigbuis van meer als 1.20meter die precies voor m'n blok langs loopt. Dus denk zelf dat het weinig uithaalt om m'n filter ergens anders te hangen.
De enige oplossingen die ik nu heb zijn rijwind kanalen. Ik wil ook nog een paar slangen aanleggen die vanuit de bumper rijwind richting het filter blazen.
De meest drastische oplossing is om een hood-scoop te maken.....
KTM EXC 525 Racing SM
|